Alkohol & droger.

Ja jag hade ju lovat att jag skulle skriva vad jag tycker om undomar som röker & dricker alkohol. Jag tycker inte man ska göra det för att passa in i något gäng. Det är bara töntigt att göra det för att dom andra ska gilla en.

Bli full,spy? Vad går det ut på egentligen.

Endel är kanske stolta över sin första fylla men vad är det man är stolt över? Att man kanske är tretton år och dricker sprit för att vara ball.

Och tjuvröka när man är 13-15 år. Förstöra sina lungor innan man är vuxen. Om man bara provar att röka när man är 15. och håller på med det några gånger så har man fastnat i det. Det går inte att sluta. Och sen kanske du håller på i 40 år? Du kommer dö i lungcancer innan du ens kanske är 50 år? Man tar inget ansvar. Och föräldrarna borde ju veta mer vad deras barn håller på med. Så snälla drick & rök inte när ni är små som 13-17 år. Ni är inte balla för det.

När man dricker första gången borde man vara minst 18 & myndig! Det är bara vad jag tycker! '

Hörs!♥


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Är det emma som har skrivit det här? Isåfall har hon nog fått det från en bok. xD hahah

2009-03-26 @ 15:33:32
URL: http://flickanheterbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (chilla jag lämnar inte ut)

Blogg, bdb, pea vad som helst:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0